ثبت برند

هر شرکت یا شخصی می تواند علاوه بر ثبت شرکت به ثبت برند خود نیز بپردازد تا با هک شدن آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان جای دهند.به منظور تعیین نام تجاری باید توجه داشت نام انتخاب شده توسط صاحب برند می تواند تمام و یا چند حرف از آن برگرفته از نام خاص محلی باشد ، و در نهایت زمانی که نام تجاری مورد نظر خود را انتخاب کرد می تواند آن را از طریق کارشناسان ثبت شرکت موسسه ی حقوقی صدرا به ثبت برساند و از طریق آن در بازار کسب و کار شناسایی شود.

علامت تجارتی، یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد، نام، رنگ، شکل، علامت هندسی و هر چیز مشخصی می باشد که معرف یک کالا، محصول، یا خدمت است و استفاده آن توسط دیگری جرم است و مرتکب تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.علامت تجارتی، اشاره به یک نشان منحصر به فرد دارد که بیان کننده آن محصول می باشد.

علائم رسمی،دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها،هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و … ،علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد، علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی و علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد قابل ثبت نمی باشد.

ثبت برند

فرق برند و علامت تجاری چیست؟

نشان یا علامت تجاری علامتی با رنگ ، شکل، حرف، شعار، آهنگ و تصاویر خاص می باشد. (Trade Mark)این نکته را همواره باید در نظر نام تجاری یا برند همواره میبایست با علامت تجاری همان محصول همخوانی داشته باشد شخصی که به ثبت برند می پردازد ،به یاد داشته باشید که ثبت برند این اطمینان را دارد که شخص دیگری نمی تواند از آن نام و نشان استفاده نماید.نشان تجاری تصویری است که یک شرکت یا سازمان از خود یا محصولش ، آن چنان که هست ارائه می دهد ، اما برند بعنوان هویت تجاری محصول قلمداد می شود.از جمله عواملی که در شناخت کامل یک برند موثر هستند می توان به بسته بندی، نوع ارائه ی محصول، مخاطبان محصول، کیفیت آن، تبلیغات، تجربه ها و… اشاره نمود.

انواع برند و ثبت برند چیست؟

برندها بر حسب چیزی که معرفی می کنند ، انواع مختلفی دارند. بعضی از انواع برند را با هم مرور می کنیم:

  • برند محصول: برند کردن یک محصول یا خدمت خاص.
  • برند شخصی: مانند یک ورزشکار
  • برند شرکتی: یک شرکت که چندین محصول یا خدمات مختلف دارد.
  • برند جغرافیایی: مانند یک شهر خاص
  • برند عمومی: مانند مراسم های حکومتی
  • برند فرهنگی: مانند یک مراسم فرهنگی برند مذهبی: مانند یک مسجد یا کلیسا

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات شرکت های بسیاری به صرافت افتاده اند که نام محصول یا خدمات خود را بمنظور تثبت بهتر در ذهن مشتریان و رسیدن به اهداف تبلیغات و بازاریابی خود ثبت کنند. اما بسیاری از مدیران شرکت ها تفاوت برند و علائم تجاری را نمیدانند و با انواع آن آشنا نیستند . در این مقاله بطور کامل به این مقوله پرداخته ایم.

درصورتیکه سوالی در خصوص انواع برند دارید با ما در میان بگذارید

درصورتیکه تمایل به مشاوره با وکیل حقوقی  و بهترین وکیل تهران دارید میتوانید بصورت آنلاین از وکیل مورد نظر نوبت گرفته و یا بصورت تلفنی مشاوره (رایگان ) دریافت نمایید.

وکیل حقوقی

بهترین وکیل تهرانبهترین وکیل در تهرانثبت شرکتقانونوکیل پایه یکوکیل حقوقیوکیل خانوادهوکیل کیفری

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *